Pylony reklamowe Poznań. ✅

realizacje

✅  Do czego służą podświetlane pylony reklamowe - przy firmie?   ✅ Firma chce podkreslić swój prestiż i pozycję w przestrzeni urbanistycznej - wyróżnić się w otoczeniu.   ✅ Chce przyciągają uwagę przemieszczających się w pobliżu firmy ludzi i umożliwić im spokojne trafienie do niej.  ✅ Wyróżnienie się formą reklamy i jej estetyką.  ✅ Jest dużo różnych firm w jenej lokalizacji - adresie - np. najemców itp.  ✅ Potrzeba jest reklama wolno-stojącą - nieingerującą w elewacje budynku.  ✅ Konieczny jest estetyczny drogowskaz, gdzie znajduje się parking, wjazd, wejście, czy nawet sama siedziba firmy.                                                                                                                                                                                                                                                       ✅ PYLONY reklamowe są formą przestrzenną wolno stojąca, o wysokiej i podłóżnej pionowej formie i najczęściej podświetlane Pylony prezentują treści reklamowe, jak i informacyjne - tj. logotyp, hasło reklamowe, zdjęcia, ceny paliw, adresy, kierunki przemieszczania sie ludzi i pojazdów - czyli najważniejsze informacje o firmie lub instytucji. Nazywane również totem reklamowy.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ✅ PYLONY reklamowe to jedna z najbardziej prestiżowych form reklamy przestrzennej. Najczęściej zamawiane pylony reklamowe w Poznaniu - są w bryle prostokątnej, posiadają przeważnie wymiary  (2,5m x 1m), (1,3m x 3,5m) (1,6m x 5m) oraz (2m x 7m).  Konstrukcje nośna spawana jest z profili stalowych, ale zabezpieczonych antykorozyjnie lub aluminiowych. Lico pylonów reklamowych najczęściej wykonane jest z najlepszego materiału na pylony reklamowe tj. dibondu, z wyfrezowanymi tekstami i logotypami świecącymi. Poszczególne elementy pylonu reklamowego są lakierowanew fabryce lub wyklejone folią specjalistyczna przy nietypowych kolorach Oracal, lub umieszcza się na nich litery 3d świetlne. Zadaniem pylonów reklamowych jest wskazanie poruszającym się klientom siedziby firmy oraz zareklamowanie jej. Jednak jest jeszcze jedna istotna funkcja pylonów reklamowych tj. dodatkowe wzmocnienie prestiżu firmy (bo nie każda firma może sobie pozwolić na taką formę reklamy).                                                                                                                                                       ✅ Identyfikują wejścia i wyjścia lub skutecznie rozpowszechniają wiadomości reklamowe w nietypowym formacie. Mają przyciągać, powodować orientację i zwiekszyć prestiż firmy. Często stosują je profesjonalne firmy, ponieważ daje on efekt podkreślenia pozycji firmy oraz mogą też prezentować informacje o sprzedawanym produkcie lub usłudze. Zapraszamy do kontaktu. Wykonamy dla Państwa bezpłatną wizualizację projektu oraz wycenę.  

✅ DOZWOLONE PRAWNIE PYLONY I SŁUPY REKLAMOWE I TABLICE ORAZ BILBORDY W POZNANIU — zgodnie z uchwałą RADY MIASTA POZNANIA z dnia 11 lipca 2023 r. w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Poznania — NR LXXXVIII/1671/VIII/2023.

✅ Poznań jest podzieła rady miasta na 5 stref – tj. stref z różniącymi się istotnie przepisami odnosnie pylonów reklamowych i innych reklam;

  1. strefa staromiejska,
  2. strefa centrum i historyczne dzielnice
  3. strefa zurbanizowany
  4. strefa przyrodniczy,
  5. strefa wyłączony.

Każdy z tych obszarów ma inne obowiązki prawne pod względem stosowania pylonów, słupów i tablic reklamowych. Czy dalej od płyty starego rynku, tym przepisy są bardziej liberalne, a różnice dopuszczonych do zastosowania reklam to – wielkości, gabaryty, standardów jakościowych.

DO SPRAWDZENIA W JAKIEJ STREFIE REKLAMOWEJ POZNANIA BĘDZIE TWÓJ PYLON - SŁUŻY TA PODLINKOWANA MAPA; 

https://www.poznan.pl/mim/plan/plan.html?mtype=krajobrazowa&wo_id=1264

Przepisy te obwiązują w całym Poznaniu, z wyłączeniem nielicznych terenów zamkniętych przez ministra transportu. Pomijam w tym opracowaniu sprawy małej architektury i ogrodzeń — czym się zawodowo nie zajmuje!!! Z reguły.akceptuje się zastosowanie materiałów takich jak: metal, drewno, szkło lub jego imitacje, płyty kompozytowe. Uchwało-dawca ustalił termin dostosowania się do przepisów na 11 lipca 2024 r. (akceptuje się tylko 5% odstępstwa od rozmiarów). Dostosowanie do przepisów polega na; uśnięcie samej reklamy i to wraz z elementami mocującymi do gruntu lub budynku, usunięcie oświetlenia, zmianę formy lub materiału wykonania, lub zmianę wielkości, w tym usunięcie części tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego.

✅ DEFINICJE – KONIECZNIE JE PRZECZYTAJ NA POCZĄTKU – INACZEJ NIE ZROZUMIESZ!

  • PYLON — to wolno stojące urządzenie reklamowe, połączone trwale z gruntem, o jedno — lub — dwustrojnej ekspozycji reklamy w układzie pionowym, z wyłączeniem wyświetlaczy. PYLONY w Poznaniu dopuszczalne są zgodnie z uchwałą tylko w następujących wymiarach:

 

  • PYLON rozmiar 1 – szerokość do 0,8 m  i wysokość do 2 m włącznie,
  • PYLON rozmiar 2 – szerokość do 1 m     i wysokość od 2 m do 3 m włącznie,
  • PYLON rozmiar 3 – szerokość do 2,5 m  i wysokość od 3 m do 8 m włącznie,
  • PYLON rozmiar 4 – szerokość do 5,5 m  i wysokość od 8 m do 15 m włącznie, max. powierzchni ekspozycji reklamy to 60 m².
  • PYLON rozmiar 5 – szerokość do 7 m     i wysokość od 15 m do 25 m włącznie, max. powierzchni ekspozycji reklamy to 85 m².

 

  • SŁUP Reklamowy – wolno stojące urządzenie reklamowe w kształcie walca, bez i z podświetloną reklamą na jego szczycie, o wysokości od 3 m do 4,5 m i średnicy reklamy od 1,25 m do 1,75 m oraz maksymalną powierzchni ekspozycji reklamy od 6 m² do 13 m².
  • PYLON CENOWY (dla stacji paliw) – to wolno stojące urządzenie reklamowe prezentujące cenę, połączone trwale z gruntem, o jedno-dwustronnej ekspozycji reklamy, z dopuszczeniem wyświetlaczy (których łączna powierzchnia to max. 2 m²), w możliwych w Poznaniu dwóch wersjach:
    Wersja A – o szerokości do 1 m i wysokości od 2 m do 3 m włącznie
    Wersja B – o szerokości od 2 m do 3 m i wysokości od 3,5 m do 8 m max.
  • BILBORDY – to wolno stojące urządzenie reklamowe połączone trwale z gruntem, o jedno- lub dwustronnej ekspozycji reklamowej, na wspólnej konstrukcji nośnej – reklama w układzie poziomym, o wysokości sytuowania dolnej krawędzi powierzchni ekspozycji reklamy min. 2,2 m,
    Dopuszczone TYLKO DWIE WERSJE BILBORDÓW w Poznaniu:

                        A wersja – o pojedynczej powierzchni ekspozycji reklamy od 6 m² do 9 m² i wysokości urządzenia max. 6 m.                                                                     B wersja – o pojedynczej powierzchni ekspozycji reklamy od 17 m² do 18 m² i wysokości urządzenia max. 10 m.

 

  • TABLICA SYSTEMOWA – to urządzenie reklamowe o grubości max. 15 cm i powierzchni ekspozycji reklamy jednej strony max. 4 m², dopuszczalna w Poznaniu w dwóch wersjach:
  • TABLICA systemowa Wersja A – połączone trwale z gruntem, wolno stojące o jedno i dwustronnej ekspozycji reklamy, w układzie poziomym, na wspólnej konstrukcji nośnej i wysokości max. 3,5 m.
    Tablica systemowa Wersja B – o jednostronnej powierzchni ekspozycji reklamy, umieszczana na elewacji budynku i wysokości max. 3,5 m.
  • WYŚWIETLACZ – elektroniczne urządzenie, którego powierzchnia służy do
    wyświetlania obrazu.

Wykonawca uchwały to Prezydent Miasta Poznania. Uchwała ogłoszona jest w Dzienniku Urzędowym Województwa wielkopolskiego.

 

✅ W ZLEŻNOŚCI OD UMIEJSCOWIENIA PYLONU W POZNANIU — można w tej strefie stosować następujące pylony, słupy, tablice, bilbordy na terienie naszego miasta;

 

W STREFIE STAROMIEJSKIEJ MOŻLIWE SĄ, PRAKTYCZNIE PO WIELU POZWOLENIACH - TYLKO SŁUPY REKLAMOWE W WERSJI:

  • w wersji A będące w odpowiedniej odległościach od innych reklam
  • w wersji B będące w odpowiedniej odległościach od innych reklam.

W CENTRUM I HIST. DZIELNICACH;

  • BILBORDY; w wersji A lub B, ale tylko wzdłuż głównych dróg ruchu przyspieszonego i prostopadle do jezdni (na takich drogach prędkości dozwolona do 60 bądź 70 km/h na terenie zabudowy, oraz 60, 70, 80 i 100 km/h poza terenem zabudowy). Przy drogach na terenie parków i skwerów zakazane są bilbordy w Poznaniu!
  • PYLONY w rozmiarze 3 tj. szerokich max. 2,5 m i wysokich w przedziale 3 m do 8 m włącznie, na nieruchomości zabudowanej co najmniej jednym budynkiem o powierzchni zabudowy min. 15 tys. m², w odległości min. 30 m od innego słupa reklamowego oraz billboardu.
    Dozwolone są 4 pylony na nieruchomości.
  • SŁUPY reklamowe — w wersji A oraz B, mogą być zlokalizowanych w odległości min. 50 m od innego słupa reklamowego, oraz min. 30 m od billboardu, pylonu lub citylightu.
  • TABLICE SYSTEMOWE W WERSJI B, ale tylko na budynku handlowo-usługowego o powierzchni zabudowy min. 1000 m2 - i jednakowe wymiarach ich wszystkie oraz max. 3 szt. tablic na jeden budynek.

W STREFIE ZURBANIZOWANEJ;

  • CITYLIGHT WOLNOSTOJĄCEale jak spełnia on jeden z trzech warunków:
    • położony jest na nieruchomości z budynkiem handlowo-usługowym, przy czym max. 4 szt. na każde 0,5 ha terenu, w odległości min. 30 m        słupa reklamowego,
    • położonych przed budynkami kultury, obiektami sportu oraz budynkami oświaty, w liczbie max. 4 szt., w odległości min. 5 m od siebie i min.      30 m od słupa reklamowego,
    • wzdłuż dróg publicznych - w odległości min. 3 m od budynku oraz min. 30 m od słupa reklamowego, pylonu lub innego citylightu.           
  • TABLICE systemowe, ale tylko:
    TABLCE w wersji A umieszczonych na nieruchomości zabudowanej budynkiem min. 10 tys. m², przy czym max. 3 tablice na każde 0,5 ha terenu,
    TABLICE w wersji B, o jednakowych wymiarach, umieszczonych na elewacji budynku o powierzchni zabudowy min. 200 m² i wyłącznie dla gastronomii, max. 3 tablice na budynku
    TABLICE w wersji B, na budynku handlowo-usługowym o powierzchni zabudowy min. 1000 m2, max. 3 tablice na budynku.
  • BILBORDÓW W WERSJI 1 - na nieruchomości związanej ze sportem - o powierzchni zabudowy min. 15 tys. m², max. 4 szt. — na każde 0,5 ha terenu.
  • BILBORDÓW W WERSJI 1 - usytuowany prostopadle do osi jezdni, wzdłuż dróg głównych ruchu przyspieszonego oraz głównych, z wyłączeniem odcinków dróg przebiegających przez tereny parków oraz skwerów, min. 30 m od zewnętrznej krawędzi jezdni.
  • BILBORDÓW W WERSJI 1 lub 2 - położonych wzdłuż dróg głównych ruchu przyspieszonego oraz głównych, o minimum dwóch pasach ruchu w każdym kierunku w odległości min. 20 m od zewnętrznej krawędzi jezdni — w odległościach określonych w uchwale, usytuowanych prostopadle do osi jezdni.
  • PYLONY W ROZMIARZE 4 – ALE TYLKO wzdłuż dróg głównych ruchu przyspieszonego oraz głównych o min. dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, w odległości max. 15 m od zewnętrznej krawędzi jezdni, 20 m od ściany najbliższego budynku handlowo-usługowego oraz w odległości min.100 m od sąsiedniego pylonu w rozmiarze 4 lub 5, oraz 30 m od billboardu, lub wolno-stojącego citylightu.
  • SŁUPY reklamowe — w wersji A i B.

W STREFIE PRZYRODNICZEJ;

  • CITYLIGHTY WOLNOSTOJĄCE, ale tylko przed budynkami kultury i obiektami sportu i oświaty, w liczbie MAX. 4 SZT., w odległości min. 5 m od siebie i 30 m od słupa reklamowego.
  • SŁUPÓW reklamowych typ A lub B — w odległości min. 50 m od innego słupa reklamowego i 30 m od pylonu w rozmiarze 3 lub od citylightu.
  • TABLIC SYSTEMOWYCH: w wersji A, jak budynek ma min. pow. zabudowy min. 10.000. m² i max. 3 szt. na każde 0,5 ha terenu,w wersji B, o jednakowych wymiarach, na elewacji budynku o powierzchni zabudowy min. 200 m² - tylko firm gastronomicznych, max. 3 szt. na budynek, a w wersji B, tylko dla firm handlowo-usługowym o powierzchni zabudowy min. 1000 m2, max. 3 szt. na każde na budynek.

Dodatkowo w każdej strefie z wyjątkiem stramiejskiej dozwolone są PYLONY CENOWE - ALE TYLKO NA STACJACH PALIW.

 

JEŚLI BUDYNEK POŁOŻONY JEST MIN. 6 M OD KRAWĘDZI JEZDNI – PRZEPISY SĄ NIETYPOWE!!! Dla budynków w takiej odległości od               drogi dopuszczalne są dodatkowe, bardziej liberalne przepisy dotyczące PYLONÓW REKLAMOWYCH. 

Dla 3 stref (historycznych dzielnic i centrum, zurbanizowanej i przyrodniczej) - dopuszcza się reklamy w postaci MAŁYCH TABLIC — jednej lub max. dwie (ale wtedy w zwartej kompozycji) o szerokości max. 1 m oraz wysokości max. 2 m, umieszczonych na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość.

W STREFIE CENTRUM (6 M ODDALONY BUDYNEK OD DROGI);

  • PYLON w rozmiarze 2 przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość, w odległości min. 30 m od wolno stojącego citylightu.

STEFIE ZURBANIZOWANEJ (6 M ODDALONY BUDYNEK);

  • PYLON w rozmiarze 2 - przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość, w odległości min. 30 m od wolno stojącego citylightu,
  • PYLON w rozmiarze 3 - na obiekcie handlowo-usługowym lub przemysłowym lub magazynowym, przy czym max. 2 pylony na nieruchomości, w odległości min. 30 m od słupa reklamowego, billboardu i wolno stojącego citylightu,
  • PYLON w rozmiarze 4 - na obiekcie handlowo-usługowym - o powierzchni zabudowy min. 10 tys. m2 - max. 2 pylony na jednej nieruchomość, w odległości min. 100 m od pylonu w rozmiarze 4 lub 5 i min. 30 m od wolno stojącego citylightu,
  • PYLON w rozmiarze 5 - na obiekcie handlowo-usługowym o powierzchni zabudowanym min. 15 tys. m2, w odległości min. 30 m od wolno stojącego citylightu, przy czym odległość pomiędzy sąsiednimi pylonami w rozmiarze 5 to min. 350 m, a liczba pylonów w rozmiarze 4 lub 5 to max. 2 szt. na jednej nieruchomości.

STREFA PRZYRODNICZA — PYLONY (6 M ODDALONY BUDYNEK);

  • PYLON w rozmiarze 2 - przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość
  • PYLON w rozmiarze 3 - wzdłuż dróg głównych ruchu przyspieszonego oraz głównych, na nieruchomości z budynkiem handlowo-usługowym, zlokalizowanej w odległości max. 15 m od zewnętrznej krawędzi jezdni, 20 m od najbliższego budynku handlowo-usługowego oraz w odległości min. 100 m od sąsiedniego pylonu — położonego wzdłuż tej samej strony drogi oraz min. 30 m od słupa reklamowego.

TOTEMY / PYLONY reklamowe, to jedna z najbardziej prestiżowych, eliternych form reklamy.

Najczęściej zamawiane pylony reklamowe są prostokątne, posiadają wymiary (2,5m x 1m), (1,3m x 3,5m) (1,6m x 5m) oraz (2m x 7m). 

Konstrukcje nośna montowana jest z profili - zabezpieczonych antykorozyjnie. Lico pylonów reklamowych najczęściej wykonane jest z obecnie najlepszego materiału na pylony reklamowe tj. dibondu, z wyfrezowanymi tekstami i logotypami świecącymi. Poszczególne elementy pylonu reklamowego są lakierowane, wyklejane folią Oracal, lub umieszcza się na nich litery 3d świetlne. Zadaniem pylonów reklamowych jest wskazanie poruszającym się klientom siedziby firmy lub zareklamowanie jej. Jednak jest jeszcze jedna istotna funkcja pylonów reklamowych tj. dodatkowe wzmocnienie prestiżu firmy (bo nie każda firma może sobie pozwolić na taką formę reklamy).

✅ W Polsce najczęściej wykonujemy prace montażowe pylonów reklamowych w województwach; Poznańskim, Łódzkim, Zachodniopomorskiem, Pomorskim, oraz Lubuskim, tj. w takich miastach jak; Poznań, Łódź, Warszawa, Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Kalisz, Koszalin, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Płock, Włocławek, Inowrocław, Piotrków Trybunalski, Leszno, Lubin, Gniezno, Ostrów Wielkopolski, Tomaszów Mazowiecki, Bełchatów, Pabianice, Głogów, Starogard Szczeciński, Słupsk, Piła, Konin, Kołobrzeg, Świnoujście, Legionowo, Piaseczno, Pruszków, Żyrardów, Skierniewice Kutno oraz granica zachodnia tj., Żagań, Żary, Zgorzelec, Bolesławiec, Słubice. Produkujemy je również dla krajów germańskich tj. Niemiec, Austrii, Norwegii.

Wykonamy dla Państwa bezpłatną wizualizację pylonu reklamowego oraz jego wycenę. Zapraszamy do kontaktu!

Zadzwoń lub pisz;

s.wisniewski@adverta.com.pl

tel. 00 48 696 655 897

https://www.adverta.com.pl/pl_PL/pylony-reklamowe/

 

Współpracujemy
icon

Kontakt

Adverta
Sławomir Wiśniewski


ul. Traugutta 34, lok. 9
60-194 Poznań
NIP: 7791607824

+48 696 655 786

s.wisniewski@adverta.poznan.pl